Sociaal-economisch onderzoek
Het onderzoek van LEI Wageningen UR gaat over de gehele keten van voedselproductie. Van producent tot consument, van micro tot macro. Regionaal, nationaal en internationaal.
Naast economen en econometristen werken bij het LEI bestuurskundigen, marketingspecialisten, sociologen, ethici en ICT-ers. Het LEI heeft specifieke kennis in huis over alle agrarische sectoren en beschikt over unieke data en modellen. Deze worden niet alleen sec als informatie geleverd, maar ook door onderzoekers geïnterpreteerd op basis van gedegen kennis van de sector en de omgeving.
Scenario studies | Verkenningen en toekomststudies |
MKBA's | Kosten effectiviteitsanalyses |
Multistakeholderanalyses | Marktonderzoek |
Concurrentiekrachtonderzoek | Ontwikkelen nieuwe verdienmodellen |
Onwikkelen indicatoren voor duurzaamheid |
LEI maakt onderdeel uit van de Social Sciences Group (SSG) van Wageningen UR. SSG bestaat uit drie onderdelen met elk hun eigen positie in de keten, van fundamenteel onderzoek tot consultancy.